Nieuws Maart 2011

Grote overwinning voor Barça B (4-0)

Met de focus op het eerste team van Barça, verschuift Barça B vaak naar de tweede plaats, maar de ploeg van Luis Enrique is aan een goed seizoen bezig. Zaterdagavond wonnen de reservespelers gemakkelijk van Nàstic in een erg natte Catalaanse derby. Jonathan Dos Santos was tweemaal doeltreffend evenals Jonathan Soriano, die momenteel in bloedvorm verkeert. Beide spelers tekenden daarmee voor de vierde overwinning op rij voor Barça B.

Barça B liet zaterdag zien dat ze allemaal talentvolle en effectieve spelers zijn. Met de vier goals die vielen, heeft Barça B al achttien goals in vier wedstrijden gescoord en de ploeg is daarmee de meest scorende ploeg in de tweede divisie.
Even leek het erop dat de wedstrijd in het Miniestadi afgelast zou worden vanwege de ongelofelijke hoeveelheid regen, maar uiteindelijk werd besloten het duel door te laten gaan. Zowel Dos Santos als Soriano scoorde al in het eerste half uur, waardoor Barça B op een comfortabele voorsprong kwamen op het gemak de tweede helft kon uitspelen. De ploeg realiseerde zich wel snel dat ze hun spel moesten aanpassen aan Nàstic, die liever speelde met de lange bal, wat veel beter samengaat met een dergelijke oppervlakte. Toch wist het middenveld te domineren in balbezit en de bal door te geven aan de creatieve voorhoede. Al na zestien minuten viel de eerste goal van de voet van Dos Santos en iets meer dan een kwartier laten scoorde Soriano vanuit een corner.

Keeper Rubén Pérez van Nàstic hield verdere pogingen uit zijn doel, maar moest zich na de rust neerleggen bij een derde tegentreffer, opnieuw van Dos Santos. Uiteindelijk maakte Soriano er vier van vanaf de penaltystip om zijn recordreeks voor Barça B voort te zetten; hij is tevens nu topscoorder in de tweede divisie met 19 doelpunten. Hierna viel er voor Nàstic helemaal geen eer meer te behalen en konden de bezoekers alleen maar proberen een monsterscore te voorkomen, want zelfs de rode kaart die Muniesa, betwistbaar onterecht, kreeg toegewezen onderbrak het uitstekende spel van Barça B niet. Daarmee verliet de ploeg van Luis Enrique geheel terecht het stadion met drie punten op zak.

Opstelling Barça B: Oier, Montoya (59’ Ilie), Bartra, Muniesa, Abraham, Fontàs, Thiago, Dos Santos, Edu Orial (68’ Saúl), Nolito (62’ Benja) en Jonathan Soriano.