Nieuws Januari 2012

Guardiola: “De overwinning maakt ons trots”

Een beter verjaardagscadeau kon Pep Guardiola zich woensdagavond niet wensen. In Bernabéu won Barcelona de heenwedstrijd in de kwartfinale van de Copa del Rey met 1-2. De coach sprak na de wedstrijd dat de overwinning hem trots maakt. “We hebben voor het moraal een goede stap gezet. Winst in een uitduel is belangrijk. Maar we zullen op ons niveau moeten spelen om ook in Camp Nou een goed resultaat neer te zetten”.

Guardiola was vol lof over Alexis: “Ik feliciteer Alexis, hij speelde een fantastische wedstrijd. Hij heeft mijn hart gestolen, het is een genot om te zien. Soms is het wat eenzaam voor hem in Barcelona, hij heeft geen partner. Het is een bescheiden persoon. De club heeft er goed aan gedaan om hem te halen”. Het was al weer de 7e achtereenvolgende keer dat de Blaugranas uit Madrid terugkwamen met een overwinning. “Er gaat een tijd komen dat de reeks tot een einde komt. Maar we zijn erg blij dat we weer hebben weten te winnen”.

De coach van Barça nam het ook op voor zijn reservedoelman: ”Ik twijfel niet aan Pinto. Hij wordt vaak beoordeeld op zijn kapsel, hoe hij eruit ziet, de manier waarop hij beweegt. Maar wij zijn blij dat hij meegewerkt heeft aan de overwinning”.