Nieuws Januari 2011

Guardiola: “Een geweldige eer”

Barça haalt dit seizoen record na record binnen. Ook de overwinning van gisteren leverde weer een eervolle vermelding op. Het oude record van Madrid uit seizoen 1960/61 werd geëvenaard na de overwinning op Hercules. Maarliefst 15 duels achter elkaar wisten de blaugranas te winnen in de competitie. Guardiola gaf zelf aan dat het een geweldige eer is om het record te behalen: “Het is heel belangrijk dat we in een lastig duel de 3 punten wisten te behalen. Ook merkte hij op: “ Het is geweldige eer om een dergelijk record te delen met een team zoals het Madrid met Di Stafano. Het record stond er voor een halve eeuw wat aangeeft dat het een grote prestatie is om dit te behalen”. Na het duel waren de spelersopgelucht: “ Dit is altijd een moeilijk duel in Alicante, en we hebben in korte tijd veel wedstrijden gespeeld. Buiten dat, hebben de spelers een belangrijke les geleerd. Ze wisten dat het een belangrijke wedstrijd zou zijn waar we ook het record konden evenaren”.