Nieuws November 2011

Guardiola: "Focus op plaatsing"

Trainer Pep Guardiola heeft op de persconferentie gister in Praag aangegeven dat er een volledige focus moet zijn op plaatsing voor de knock out fase van de Champions League. De volgende focus kan dan komen te liggen op groepshoofd worden.

Guardiola zal vanavond voor de 200e keer op de bank plaatsnemen namens FC Barcelona. “Ik ben trots om hier zo lang te zijn, om deze spelers te mogen trainen. Deze spelers hebben me sterker gemaakt als coach. Als je 12 van de mogelijke 15 titel weet te winnen, weet je dat je weinig wedstrijden hebt verloren”, sprak de coach ietwat Cruijffiaans.

“Het is heel erg moeilijk om vier jaar lang bij een club als Barcelona op de bank te zitten. Ik had nooit gedacht dat ik vier jaar lang bij Barcelona zou blijven. Ik ben ook heel erg trots op het feit dat ik zoveel uitstekende voetballers heb mogen trainen, van de eerste tot de laatste.”

Pep wist verder nog te melden dat de kans dat Alexis gaat spelen bijzonder klein is. Er zal met hem geen enkel risico worden genomen maar Guardiola wilde hem toch graag bij de groep halen om zijn spirit te ondersteunen.

De coach bevestigt de blessure van Xavi. Pas op het allerlaatste moment zal besloten worden of de Spaanse international inzetbaar is. “Vermoedelijk is het een gevolg van vermoeidheid. We kijken dinsdag of hij kan spelen.”