Nieuws November 2008

Guardiola is blij: "Deze overwinning geeft vertrouwen"

Met enige zorg ging hij de wedstrijd tegen Recreativo tegemoet, maar de 0-2 overwinning deed Pep Guardiola veel goeds. Hij zag zijn mannen de opdracht vakkundig uitvoeren. Het geduld houden en op het juiste moment toeslaan. Hij gaf na de wedstrijd dan ook ruitterlijk toe dat de winst een enorme 'boost' aan het moraal geeft.

"Dit is een zeer belangrijke overwinning geweest. Het ging zoals verwacht gelijk op, Recreativo heeft na het aanstellen van de nieuwe trainer Alcaraz een betere organisatie die niet veel goals tegen krijgt. We hadden de controle en ook de kansen, maar het ontbrak ons aan het afmaken. Na de 0-1 hadden we even moeite met de omschakeling en had Recre twee goede kansen op de gelijkmaker, maar in het vervolg van de partij domineerden wij en kregen we volop kansen op de 0-2 die er ook kwam. Ook al wint geen enkel team in november een kampioenschap, dit geen een enorm voldaan gevoel aan de selectie."

De uitgevallen Touré zal twee dagen rust moeten houden. De hoofdwond, opgelopen na een ongelukkig kopduel, belet Yaya om deze week met zijn land Ivoorkust aan te treden.