Nieuws November 2008

Guardiola neemt bekerwedstrijd tegen Benidorm serieus

Barcelona speelt woensdagavond 21:00 voor de Copa del Rey tegen Benidorm.

Het is de returnwedstrijd die door velen als afgedane zaak wordt gezien omdat Barça in Benidorm al met een 0-1 overwinning de sterkste was. Coach Guardiola denkt daar heel anders over en neemt de tweestrijd serieus op: “Het winnen van de Copa del Rey is één van de prioriteiten van dit seizoen. Het is al weer tien jaar geleden dat de beker voor het laatst werd gewonnen, en dat met de wetenschap dat Barça de beker in de historie het meest heeft gewonnen. Alleen door deze wedstrijd serieus te nemen, reflecteer je de wil om de beker te winnen naar de socios toe.”

Of sterspeler Messi meedoet is nog niet duidelijk. Guardiola kwam wel met de bevestiging dat niet hij verantwoordelijk is voor de verbeterende collectieve prestaties van de Argentijn. “Hij doet het zelf. We praten veel met hem, maar we mogen ons zelf geen medaille omhangen. Hij doet het helemaal alleen. Hij heeft de capaciteit te beslissen wanneer het beter is om een er schijnbeweging uit te gooien of de bal over te passen. Ik heb hem niet ontdekt. Het enige wat ik van hem wil, is dat hij dichter tegen de zestien aan spelt, want daar is hij het gevaarlijkst en dus het meest nuttig voor het team.”