Nieuws November 2010

Guardiola tevreden ondanks gelijkspel

Na de wedstrijd verklaarde Guardiola dat hij tevreden was met de manier waarop zijn team gespeeld had in Kopenhagen tegen een geweldig team. Hij vond het ook een geweldige wedstrijd om te zien in een stadion met veel sfeer. Het was alleen jammer dat Barça niet als winnaar van het veld was gestapt.

Voor de wedstrijd was Guardiola al lovend over FC Kopenhagen. Want hij had een taaie en moeilijke wedstrijd verwacht en daarin kreeg hij gelijk. Hierdoor was hij tevreden dat Barça toch nog een punt mee naar huis mocht nemen. Het speet de Barça coach wel dat ze niet konden winnen van FC Kopenhagen, want dan was de klus om de tweede ronde te halen al geklaard. Nu moet Barça in de wedstrijd tegen Panathinaikos de klus zien te klaren. Deze wedstrijd wordt een paar dagen voor El Clásico gespeeld. Nu de wedstrijd tegen Panathinaikos nog gewonnen moet worden, kan Guardiola niet enkele van zijn sterspelers rust geven in de voorbereiding op de wedstrijd tegen Real Madrid.

Na afloop was er nog een incident tussen de trainer van FC Kopenhagen, Solbakken en Guardiola. De aanleiding hiervan bleek de schorsing voor Pinto te zijn. Solbakken had zich nogal ironisch uitgelaten over de schorsing van Pinto. Hij had namelijk, na aanleiding van de vorige wedstrijd tegen FC Kopenhagen, een schorsing gekregen van twee wedstrijden omdat de keeper een fluitsignaal nabootste op het moment dat er een speler van FC Kopenhagen door was gebroken. Solbakken hadden hierop gereageerd dat Pinto niet twee maar vijf wedstrijden schorsing had moeten hebben. Volgens Solbakken waren zijn uitspraken slechts als grap bedoelt. Guardiola vond dat Coaches dit soort uitspraken niet kunnen doen.