Nieuws Juli 2008

Guardiola tevreden over selectie

Het seizoen 2008/09 is maandag officieel van start gegaan. De eerste dag stond in het teken van het kennis maken tussen de nieuwe trainer Pep Guardiola, opvolger van Frank Rijkaard, en de spelersselectie. Met zijn 37 jaar is Pep één van de jongste trainers ooit die Barça heeft mogen leiden. Dit gaf hij ook aan in de persconferentie aansluitend op het eerste treffen tussen de Catalaan en zijn manschappen. “Ik heb de spelers medegedeeld dat ik jong ben en dus nog weinig ervaring heb, maar dat ik daarentegen geen ‘softie’ ben en de boel met veel arbeid op de rails ga trachten te zetten. Ik ben zeer tevreden met de groep die we hebben. Ik heb de spelers gewaarschuwd om, zeker nu in de beginfase van het seizoen, er alles aan te doen blessures te vermijden.”
Met oog op de aanvalslinie voor het komende seizoen gaf Guardiola zijn plannen enigzins bloot, door te laten weten veel vertrouwen in Thierry Henry als centrumspits te hebben. “Ik verwacht zeer veel van hem.”
Guardiola had ook een goed woord over voor de speler waar hij geen rekening meer mee houdt; Ronaldinho. “Ik hoop dat hij het afscheid krijgt dat hij verdient. Hij heeft de club heel veel gegeven. De socios zullen een goede herinnering aan hem overhouden.