Nieuws November 2008

Guardiola vraagt opperste concentratie

Barcelona treedt zondagavond 21:00 aan voor de 11e speelronde van de competitie in Huelva. Tegen Recreativo gaat het team van coach Guardiola op zoek naar de negende overwinning op rij en behoud van het leiderschap. Guardiola poogt de boog van selectie gespannen te houden want de gevaarlijkste tegenstander na zoveel overwinningen zijn de eigen spelers. Zo schijnt hij de gehele selectie een boete te hebben opgelegd toen de heren afgelopen vrijdag te laat verschenen op de training. Het magere resultaat tegen Benidorm van afgelopen woensdag (1-0 thuisoverwinning) heeft de technische staf duidelijk doen maken dat niets vanzelf komt.

Guardiola ging er zaterdag op zijn traditionele persconferentie verder op in: "Of ik vrijdag een boete heb uitgedeeld aan de spelers blijft een interne kwestie. Het is wel zeker dat de selectie scherp moet blijven. De boog moet met oog op zondag weer gespannen staan. We moeten alert zijn ten opzichte van Recreativo. Het is prima wat we tot nu toe hebben gerealiseerd, maar het kost ons ook wel eens moeite om tot dergelijke prestaties te komen. Het gaat niet van zelf. Er blijft nog veel te doen en a.s zondag moeten we er weer staan, want we hebben het tegen Benidorm gezien dat het ons veel moeite kostte om te winnen. Recreativo heeft het Sevilla lastig gemaakt en ook een gelijkspel tegen Valencia behaald. Ze hebben een goed georganiseerd elftal."

Op de vraag of Messi meespeelt, had Pep nog geen antwoord: "Messi heeft de gehele wedstrijd tegen Benidorm gespeeld en is goed hersteld. We zullen het morgen zien."

Over de penibele situatie bij Real Madrid hield Guardiola een duidelijk betoog: "Ik hoop dat Van Nistelrooy zich snel hersteld. Ik heb het met hem te doen. Het is niet alleen triest voor hem, maar voor elke speler die een dergelijke blessure overkomt. Of het echter de resultaten van Real Madrid effectueert, daar hou ik me niet mee bezig, daar maak ik me 0 zorgen over."

Barcelona speelde vorig seizoen met 2-2 gelijk bij Recreativo. Toen scoorde Eto’o tweemaal. Het seizoen er voor werd een 0-4 overwinning geboekt. Martin Cáceres zal, indien opgesteld, tegen zijn oude club spelen.