Nieuws Maart 2012

Guardiola: “We moeten proberen te scoren”

Woensdagavond staat Barcelona tegen AC Milaan voor de Champions League. Guardiola gaf de dag voorafgaande aan het duel een persconferentie. De coach verwacht een lastige wedstrijd tegen het team van Allegri: “Ik hoop het best mogelijke in Milaan in een van de grootste stadions. We moeten scherp zijn. Ze hebben goede aanvallende spelers als Ibra, die altijd een oplossing hebben”. Voor Guardiola is het duidelijk: “We kunnen alleen denken aan doorgaan als we twee goede wedstrijden spelen”. De sleutel van het duel ziet de coach in het kennen van de tegenstander. Eerder dit jaar speelde de Blaugranas al 2 maal tegen AC Milaan: “We kennen onze tegenstander. Het is altijd een goede sfeer, een veld als San Siro is zo indrukwekkend. We moeten proberen te scoren, dat is belangrijk”. Ondanks de negatieve aantijgingen van Zlatan richting Guardiola blijft de coach vol lof over de aanvaller: “Het is een belangrijke speler, die altijd goed beweegt. In de pass is hij onverslaanbaar, en is aan de bal moeilijk te stoppen”. Tot slot liet de coach weten: “Niet alleen Messi maar alle spelers zullen een goede wedstrijd neerzetten voor fans en toeschouwers”.