Nieuws Juli 2011

Guardiola: “We speelden een serieuze wedstrijd”

Pep Guardiola was positief over de manier waarop zijn team de eerste wedstrijd van het pre-seizoen speelde. Hij was tevreden over wat hij zag in Split en vond dat zijn spelers prima presteerden in de uitwedstrijd tegen Hajduk (0-0). Pep: “We hebben niet lang de tijd gehad om weer samen te spelen, en daarbij stelden we ook veel jeugdspelers op. Maar het was goed, ik ben tevreden. We speelden een serieuze wedstrijd.” De debuutwedstrijd van het pre-seizoen 2011/12 was de ideale manier om “ideeën uit te proberen, en om wat kilometers in de benen te krijgen.”

De Catalaanse coach gaf wel toe dat hij de tweede helft beter vond dan de eerste helft. Desondanks was hij tevreden met de spelers die debuteerden.
Iniesta en Fontas stonden na afloop van de wedstrijd ook even de pers te woord. Iniesta: “Alexis is een geweldige speler. Hij is sterk en erg snel. Ik hoop dat hij zich goed en comfortabel voelt.” Over Bojan zei de sterspeler: “We vinden het erg jammer dat Bojan weggaat, want hij is een goede vriend.”

Fontas: “Het was lastig, aangezien we slechts pas een week getraind hebben. Maar we speelden een goede wedstrijd. Ik ben zelf ook blij met mijn eerste wedstrijd als speler van het eerste team. Ik voel geen verantwoordelijkheid. Ik voel enthousiasme, werk, opoffering en de drang om het team zo goed en zoveel mogelijk te helpen als ik kan.”