Nieuws Augustus 2008

Guardiola: "Wisla zeker niet onderschatten"

Woensdagavond om 21:45 gaat het seizoen dan echt beginnen voor Barcelona. In Camp Nou trappen de mannen af voor de voorronde van de Champions League tegen de Poolse kampioen Wisla Krakau. Coach Guardiola gaf dinsdagavond een laatste persconferentie waarin een aantal zaken werden opgehelderd. Zo viel definitief uit zijn mond te horen, dat hij Samuel Eto’o dit seizoen bij de selectie houdt: “Ik heb besloten dat hij bij ons blijft, dat was zowel mijn als zijn wens. Zijn talent maar bovenal zijn voorbeeldige gedrag en medewerking tijdens de afgelopen drie weken hebben mij het besluit doen nemen. Ik denk dat we Eto’o weer op het hoogste niveau kunnen terugbrengen. Hij is fysiek in orde en heeft geen hinder van zijn knieën.”

Guardiola gaf aan dat de tegenstander Wisla zeker niet onderschat dient te worden. Pep heeft de nodige videobanden bestudeerd en zal zijn elftal dan ook met de nodige tactische tips het veld in sturen. De coach, die tegen Wisla officieel debuteert, hoopt ook dat het publiek de weg naar het stadion - zo vroeg in het seizoen en midden in de vakantieperiode – weer te vinden.

Guardiola heeft voor de wedstrijd alle 22 beschikbare spelers opgeroepen. Dus ook de vier canteranos die de oefenstages mochten meemaken. Er zal op woensdagmorgen eerst nog een lichte training volgen op de nieuwe grasmat van Camp Nou alvorens de laatste preparaties op de wedstrijd van start zullen gaan.