Nieuws Juli 2009

Ibrahimovic bijna Blaugrana

Diverse Spaanse media weten te melden dat er afgelopen nacht een akkoord is bereikt over de transfer van Zlatan Ibrahimovic. FC Barcelona zou 40 miljoen betalen aan Inter Milaan, Eto'o verhuist naar Milaan en Alexander Hleb wordt een jaar verhuurd aan de Italiaans kampioen.

Feit is dat er momenteel een delegatie van FC Barcelona in Milaan is gesignaleerd. Voorzitter Laporta, Txiki Begiristain en Raúl Sanllehí zouden de onderhandelingen met Internazionale om middernacht hebben afgerond. Hiermee zou ook meteen een dreigend conflict met Eto'o in de kiem zijn gesmoord.

Opvallend is dat er met Ibrahimovic een tweede oud-ajacied wordt overgenomen. Eerder nam FC Barcelona al Maxwell over, tevens van Inter Milaan. Voor Ibrahimovic, of Zlatan, zoals zijn naam in Amsterdam was, zou FC Barcelona zijn vijfde club worden. Hij debuteerde bij het Zweedse Malmö FF, waar hij in 40 wedstrijden 16 keer het net wist te vinden. Vervolgens vertrok hij naar Amsterdam, waar hij uit groeide tot een enorme publiekslieveling. In 74 competitiewedstrijden wist de Zweeds international maar liefst 35 keer te scoren. De fraaiste was die tegen NAC, na een solo langs 6 verdedigers.

Aan het begin van het seizoen 2004-2005 vervolgde 'Ibra' zijn carriere in Italie. Hij ging spelen voor Juventus maar wist hier toch maar moeizaam zijn draai te vinden. 23 treffers in 70 wedstrijden viel dan ook een beetje tegen. Inter Milaan nam hem over en vervolgens groeide Ibrahimovic in de Noord Italiaanse stad uit tot een absolute wereldverdette. Met 57 doelpunten in 88 wedstrijden behoort hij tot de selecte groep van wereldspitsen.