Nieuws Juli 2009

Ibrahimovic in Barça

Ibrahimovic is aangekomen in Barcelona. “Als ik getekend heb ben ik de gelukkigste man van de wereld”, vertelt de Zweed met een grote glimlach op zijn mond. Toen Zlatan hoorde van de interesse van Barça heeft hij tegen zijn zaakwaarnemer gezegd dat hij graag naar Barça wilde komen: ”Iedereen wil voor Barça spelen maar niet iedereen krijgt de kans. Wie wil er niet bij de beste club van Europa of misschien zelfs van de wereld voetballen." Ibra geeft aan dat hij denkt dat Barcelona met de manier van spelen geschiedenis schrijft: “Ik ben een behendige speler en pas wel in het Barçasysteem. Ik wil graag leren hoe Barcelona speelt." Vanavond zal Ibrahimovic gaan dineren met Joan Laporta, vice-voorzitter Rafael Yuste, directeur voetbalzaken Raül Sanllehí en technisch directeur Txiki Begiristain. Er is ook een kans dat Guardiola meteen na de wedstrijd in Londen naar Barcelona is gevlogen om aan te schuiven. Maandag staat de medische keuring op het programma. Daarna zal de nieuwe aankoop ‘s avonds gepresenteerd worden in het stadion.

foto: fcbarcelona.cat