Nieuws September 2009

Ibrahimovic loopt 1 op 1

Dinsdagavond kopte Ibrahimovic tegen Racing Santander zijn vierde doelpunt van de competitie binnen. In elke competitiewedstrijd was hij tot dusverre slagvaardig. De twijfels die er waren of Ibra zich snel zou gaan aanpassen aan de stijl van Barça kunnen daarmee de kast in. Het is knap zoals hij met de druk weet om te gaan alszijnde de vervanger van de succesvolle Eto'o. De ondankbare taak is hem wel gegeven, hij trekt zijn eigen plan.
Het gebeurde niet eerder in de historie van de blaugranas dat een nieuwe aankoop meteen succesvol was in de eerste vier competitiewedstrijden. Ibra nestelt zich meteen tussen de mythische sterren César (seizoen 1950-51; negen doelpunten), Kubala (1953-54; acht doelpunten) en Cayetano Re (1964-65; vijf doelpunten), die ooit ook in de eerste vier wedstrijden op schot waren. Ze scoorden ieder meer dan vier doelpunten in die eerste vier wedstrijden.
Indien Ibrahimovic komende zaterdag in Malaga een vijfde optreden met een doelpunt opsiert, komt hij gelijk met Cesar, die in 1950-51 negen doelpunten maakte in de eerste vijf wedstrijden. Of Ibra zaterdag zal spelen is nog maar de vraag. De Zweed blesseerde zich in de tweede helft toen hij ongelukkig door zijn enkel ging. Woensdag zal bekend worden gemaakt, wat de gevolgen wat deze kleine kwetsuur zal zijn.