Nieuws Januari 2011

Iniesta blij met Messi’s prijs

Andrés Iniesta heeft laten weten dat er absoluut geen conflict binnen de selectie is over Messi’s Ballon d’Or trofee. “Ik ben ontzettend blij voor Leo en voor mezelf erg blij dat ik bij de top drie zat.”

Maandag was een speciale dag voor de club en vooral voor Xavi, Iniesta en Messi. De drie spelers hebben keer op keer duidelijk gemaakt dat er geen probleem tussen hen drie is nu Messi de prijs heeft gewonnen; Iniesta en Xavi grapten na de wedstrijd tegen Betis dat ondanks al het bewijs, “wij helemaal niet met elkaar overweg kunnen!”
Andrés Iniesta begrijpt dat sommige fans het niet eens zijn met de beslissing van de FIFA jury, maar hij is zelf heel erg blij voor Leo en voor hemzelf. “We moeten dit waarderen, het is erg moeilijk om zo’n hoog niveau te bereiken.”
Iniesta stelde de fans ook gerust dat zowel hij als Xavi hun support op prijs stelt, evenals de ovatie die zij woensdagavond samen met Messi ontvingen. “We voelden de liefde en het respect van de fans, wat geweldig is en wat je een fantastisch gevoel geeft. We doen altijd ons best om het de fans naar de zin te maken zodat iedereen die naar de wedstrijd komt een leuke avond heeft en trots kan zijn op hun team.”

Het kan nog wel een tijdje gaan duren voor Barça-spelers opnieuw de drie topplaatsen voor de Ballon d’Or bezetten, maar Iniesta veegde het niet helemaal van tafel. “We hebben het al een keer gedaan en dat geeft ons de kracht om het goed te blijven doen. Om dit opnieuw te kunnen bereiken, moeten we titels winnen—dat is wanneer je de meeste kans hebt om uitgekozen te worden. De individuele prijzen zijn dankzij de team als geheel.”

Toen Iniesta werd ondervraagd over de kansen van Barça om hun 2009/10 triplete nog eens over te doen, zei de middenvelder: “Je mag altijd dromen! Het is moeilijk, maar we zijn nog steeds in de race en we weten dat als we hard blijven werken en onze wil blijven tonen, dat het moeilijk zal zijn om ons dat te ontzeggen. We zitten nu middenin een fantastische periode, zowel op het veld met hoe we spelen en de resultaten als op persoonlijk vlak, met de geweldige onderlinge sfeer in de ploeg!”

Andrés Iniesta scoorde zelf niet tegen Betis, maar stelde Messi in de positie om zijn eerste te scoren met een prachtige pass. Daarbij gaf hij een nog mooiere cross vanaf de achterlijn voor Keita om de vijfde erin te koppen. Bescheiden zei Iniesta over zijn pass: “Ik wilde het doen—er was echt niets anders dat ik kon doen."