Nieuws Juni 2014

Iniesta: “Deze uitslag had niemand verwacht”

Nederland vernederde Spanje vrijdag avond tijdens het openingsduel van poulefase. Het was voor Oranje een fantastische avond waarbij de regerend wereldkampioen met 1-5 werd verslagen. Ook de Blaugranas konden geen voldoende halen. Met name Piqué zag er vaak niet sterk uit. Xavi sprak na de wedstrijd van het zwaarste verlies in zijn carrière.

Iniesta verteld na de oorwassing tegen Nederland dat dit misschien wel de slechte wedstrijd ooit was. Iniesta was overrompeld en kon na het duel ook niet veel zinnigs meer zeggen “Er valt niet veel te zeggen na zo’n uitslag. We moeten analysen wat er gebeurt is. Het spel is gespeeld.” Net voor de gelijkmaker van Robin van Persie kreeg Silva nog een grote kans en leken de Spanjaarden goed te zitten. Maar in de 44e minuut kwam Oranje toch langszij. “Die 1-1 voor de rust kan ervoor zorgen dat het team van slag raakt. Uiteindelijk zijn het de details die de uitslag bepalen. Nu was het in het voordeel van Nederland”. Oranje leek ook veel fitter waardoor Spanje op het middenveld overlopen werd in de tweede helft. “Als je voorstaat loopt het vaak snel beter. Zijn namen het voortouw. We kregen geen kans meer om te reageren. Deze uitslag had niemand verwacht."