Nieuws Mei 2018

Iniesta Per Sempre!

Vrijdag vertrekken 52 gelukkige Barça-fans voor een lang en veelbelovend weekend naar Barcelona.

Naast dat er alleen maar mooi weer wordt voorspeld, zullen zij zondag aanwezig zijn bij de afscheidswedstrijd van clublegende Andrés Iniesta. Dit laatste is meer dan een verdiende bonus, want deze fans werden eerder dit seizoen geconfronteerd met een ongewenste en gedwongen verplaatsing van het weekend. De Spaanse voetbalbond besloot, zonder scrupules, in februari om de finale van de Copa del Rey midden in het seizoen te plaatsen, waardoor de oorspronkelijke reis van de, aan het begin van het seizoen, geplande competitiewedstrijd werd 'bestolen'.

Voorafgaand aan de wedstrijd zijn er, ter gelegenheid van het kampioenschap, tal van activiteiten rond Camp Nou en na de wedstrijd wordt de titel nogmaals gevierd en wordt eervol afscheid genomen van Iniesta. Net voor de wedstrijd zal het hele stadion een mozaïek vormen, die ongetwijfeld in het teken zal staan van het (spijtige) vertrek van Barça's beste nummer acht ooit.