Nieuws Augustus 2015

Iniesta: "We geloven er nog in"

Na de 4-0 nederlaag in de heenwedstrijd van de Supercopa tegen Athletic Bilbao hebben enkele spelers een reactie gegeven. Javier Mascherano was de eerste die voor de camera verscheen. “We hebben verloren, maar we kunnen nog winnen. Het is een lastig, niet onmogelijk”, aldus El Jefecito, die vervolgde met: “We hebben een aantal fouten gemaakt, waar Athletic Bilbao gebruik van heeft gemaakt. In Camp Nou moeten we dit recht kunnen zetten.”

Aanvoerder Andrés Iniesta gaf ook een reactie na het duel tegen de Basken. “We hebben het gevoel dat het nog kan. Hier geloven we nog zeker in”, vertelde El Blanquito. De middenvelder gaf wel een reden voor deze nederlaag: “Er gingen te veel dingen verkeerd. Daar zullen we aan moeten werken, zodat we deze niet meer maken.”

Ook coach Luis Enrique sprak met de pers. “In het begin van de wedstrijd speelden we goed, maar we maakten te veel fouten. Daar moeten we zeker aan werken”, begon Lucho, die ook gelooft in een come back: “Als er een team is die deze achterstand goed kunnen maken, zijn wij dat. We hebben maandag een snelle goal nodig.” De coach gaf ook een compliment aan Athletic: “Ik heb nog nooit een ‘makkelijk duel’ gespeeld tegen Athletic Bilbao. Ze hebben perfect gebruik gemaakt van onze fouten.”

Video: www.fcbarcelona.cat