Nieuws November 2016

Interlandweek voor Barça-spelers

Het is interlandweek, en dit houdt in dat er komend weekeinde geen wedstrijd zal plaatsvinden van FC Barcelona. Veel spelers van de selectie moeten hun land vertegenwoordigen in vriendschappelijke duels of duels voor de WK-kwalificatie. Hierdoor is het enorm rustig op de training van Barcelona, en mochten er zelfs 8 spelers van Barça B meetrainen met het eerste. We kijken vooruit naar de duels die de internationals van FC Barcelona aankomende week zullen gaan spelen. De Spanjaarden van Barcelona die met het nationale elftal mee moeten zijn Sergi Roberto en Sergio Busquets. Zij spelen de kwalificatiewedstrijd tegen Macedonië en een vriendschappelijk duel op Wembley tegen het Engelse elftal. De Spanjaarden zijn met 7 punten uit drie duels de gedeelde koploper van groep G. Denis Suárez speelt met jong Spanje zijn wedstrijden. Dit betreft een tweeluik tegen Oostenrijk. Andrés Iniesta, Jordi Alba en Gerard Piqué, normaliter vaste waarden in het Spaanse elftal, zijn allen afwezig wegens blessureleed. Piqué is inmiddels wel op de weg terug.

Verder zijn er nog veel andere spelers opgeroepen voor hun land. Marc-André Ter Stegen is de tweede keeper van Duitsland en behoort tot de selectie voor het treffen met San Marino en het Italiaanse elftal. André Gomes speelt met EK-winnaar Portugal thuis tegen Letland, terwijl de Turkse vedette Arda Turan met zijn elftal het net opgerichte Kosovo treft. Verder speelt de Kroaat Rakitic tegen EK-sensaties IJsland en Noord-Ierland. Cillessen speelt met Nederland een oefenwedstrijd tegen de Belgen en reist vervolgens af naar Luxemburg. Het verdedigende duo Umtiti en Digne spelen met Frankrijk een thuiswedstrijd tegen Zweden en oefenen tegen Ivoorkust. Verder is er ook nog bijzondere aandacht voor MSN, die allen in Zuid-Amerika de kwalificatiewedstrijden zullen afwerken. Een van deze kwalificatiewedstrijden springt bijzonder in het oog, en dat is de ontmoeting tussen Argentinië en Brazilië.

De in bloedvorm verkerende Lionel Messi en de Argentijnse sloper Javier Mascherano behoren tot het Argentijnse team dat op 10 november in Brazilië de aartsrivaal treft. De Brazilianen beschikken op hun beurt over Neymar, en dus zal het een ontmoeting worden tussen de aanvalspartners van FC Barcelona in een beladen atmosfeer. De Argentijnen spelen daags na de superwedstrijd nog tegen Colombia, tevens een erg lastige tegenstander. Zeker aangezien de Argentijnen kwakkelend zijn begonnen aan de kwalificatiereeks. Inmiddels is het met de rentree van Messi weer een stuk beter gesteld met de Argentijnen, maar ze kunnen zich geen schade veroorloven gedurende deze week. Neymar speelt met zijn team nog in Lima tegen Peru op 15 november. Verder speelt Luis Suárez nog tegen Ecuador en Chili met Uruguay.