Nieuws Maart 2013

Internationale pers lyrisch over Barça

De buitengewone prestatie van FC Barcelona was over de hele wereld groot nieuws met vele buitenlandse voorpagina’s die aandacht besteedden aan de 4-0 overwinning op AC Milan.

“Divin” – L’Equipe (Frankrijk): Het Franse dagblad onderstreept Barça’s ‘geweldige prestatie’ en noemt de Catalanen zelfs ‘bijna perfect’.

“Lionel Messi leads Barça past Milan” – Sports Illustrated (Amerika): “Uitgeroepen tot misschien wel het beste voetbalteam ooit, keek Barcelona tegen een uitdaging aan die een club nog nooit had overwonnen: doorgaan in de Champions League na een 2-0 achterstand uit de eerste van de twee wedstrijden.”

“A lezione da Messi” – La Gazzetta dello Sport (Italië): De Italianen prijzen Messi na Barça “beslissende 4-0 overwinning”.

“Milan Troppo Messi” – Corriere dello Sports (Italë): Dit Italiaanse dagblad heft het over een “Messi show” tegen Milan en betreurt Niangs bal op de paal.

“Barcelona sends empathic message to doubters” – New York Times (Amerika): Barcelona’s “overheersing keerde terug” dinsdag, zo zegt de Amerikaanse krant. “Het was het traditionele Barcelona.”

“En Barcelona nao ha Milagro… ha Messi” – A Bola (Portugal): Dit Portugese dagblad noemt Barça’s overwinning op Milan een wonder.

“Volvio la magia” – Olé (Argentinië): “Barça’s buitengewone en plezierige voetbal vernietigde het catenaccio”, zo schrijft het Argentijnse dagblad.

“Fumata nare” – Tuttosport (Italië): “Milan onderuitgehaald in Camp Nou” en “aliens (Barça) missen geen twee keer”.

“Fumata azulgrana” – El Periódico (Spanje): De Spaanse krant maakt eveneens een referentie naar het pauselijke conclaaf.

“Vuelve el Barça” – La Vanguardia / Marca (Spanje): Marca wijst uit dat Barça nu de epische comeback heeft gemaakt die nog miste.

“Total football triumphs” – ESPN (Amerika): Deze Amerikaanse media benadrukt Barca’s mentaliteit van dinsdag.

“¡Que noche!” – Mundo Deportivo (Catalonië): “Kolossaal Barça” en “uitzinnigheid in Camp Nou”, zo schreeuwt de voorpagina.

“Apotheosis” – Sport (Catalonië): “Twee doelpunten van Messi leiden een briljant Barça naar de kwartfinales”.

“No són d’exe món” – El 9 Esportiu (Catalonië): Dit Catalaanse dagblad noemt de wedstrijd van dinsdag “onvergetelijk”.