Nieuws Maart 2014

Investeringen voor de zomer

Javier Faus, de financieel vice-directeur van FC Barcelona heeft via Catalunya Radio de (transfer)plannen voor de zomer bekend gemaakt. Het belangrijkste aspect uit het interview was de renovatie van alle faciliteiten van de club.

Mede dankzij sponsoren gaat Barça o.a. het Nou Camp een grondige en hardnodige opknapbeurt geven. Het overige deel van het geld komt van de bankrekening en leningen van banken. Faus: “Lenen is mogelijk omdat de club vanaf 2015 volledig schuldenvrij is. Dat wil zeggen dat we weer schulden kunnen maken.”

De verwachting is dat er twee tot vier spelers bijkomen in de zomer. Hierbij worden geen al te grote investeringen gedaan. Vijftig tot zestig miljoen is begroot om de selectie te versterken na het vertrek van Victor Valdés en Carles Puyol.

Faus had tenslotte nog een leuke mededeling: “Voor ieder shirt dat Real Madrid verkoopt, verkopen wij er 2,5.”