Nieuws November 2013

Jeugd Barça wint van Ajax

In het UEFA Youth League, de Champions League voor jeugdelftallen U-19 van de clubteams uit het belangrijkste Europese clubtoernooi, hebben de Juvenils van FC Barcelona in Amsterdam met 0-4 gewonnen van Ajax.

De Catalaanse beloften begonnen sterk aan het duel en kwamen al binnen twee minuten op voorsprong. Moha wist de bal op het middenveld op te pikken en achter Ajax keeper Mous te werken. Het Amsterdamse elftal zette druk om zo de gelijkmaker te forceren, maar na een kwartier werden de Blaugrana’s sterker. Dit resulteerde na een klein half uur in een 0-2 door een treffer van Eugene. Het laatste wapenfeit in de eerste helft was een vrije trap voor Ajax. De poging van Kishna werd gestopt door Barça keeper José Aurelio Suárez.

Na rust was de eerste kans voor de Amsterdamse talenten. Het schot van Riedewald werd knap gered door de keeper van het Catalaanse team. In het verloop de tweede helft was het Moha die met twee assists de hoofdrol voor zich opeiste. Halverwege de tweede helft wist de talentvolle aanvaller teamgenoot Munir te vinden, die de bal onberispelijk binnen werkte. In de slotfase gaf Moha de gelegenheid aan Rolón, die hier dankbaar gebruik van maakte.

Door deze overwinning heeft Barça Juvenil 13 punten behaald in de eerste vijf wedstrijden en is geplaatst voor de achtste finales. AC Milan staat met acht punten in de poule en is ook al geplaatst voor de volgende ronde.

Opstelling Barça: José Aurelio Suárez, Godswill, Riera, Quintillà, Enguene (77’ Ortega), Huertas, Rolón (84’ Juanma), Godoy (68’ Munir), Ros en Moha.