Nieuws Augustus 2010

Jonathan dos Santos

In alle drie de vriendschappelijk oefenwedstrijden heeft Pep Guardiola de rol van centrale middenvelder aan dos Santos gegeven en de jonge Mexicaan heeft het vertrouwen beantwoord met uitstekende prestaties.

Tegen Valerenga in Noorwegen stond dos Santos in de basis, met shirt nummer 4, net zoals in de twee wedstrijden in Azië. Met het vertrek van Toure en Marquez heeft Pep minder opties voor het middenveld en het is overduidelijk dat hij voor de Mexicaan een duidelijke rol weggelegd ziet: “Hij kan in drie verschillende rollen op het middenveld spelen. Het is een gedisciplineerde speler en het kan een wedstrijd goed lezen. Hij kan zelfs in de voorhoede spelen als we dat nodig hebben.”

Gegeven dat Jonathan vrij heeft gekregen voor de wedstrijd met Mexico van komende week, zal hij in het favorieten lijstje staan voor de Super Cup wedstrijd tegen Sevilla. Xavi en Busquets spelen woensdag in Mexico met het nationale elftal en Iniesta start pas maandag met de training. Daardoor hebben Keita en Dos Santos een goede kans om door Guardiola opgesteld te worden in de wedstrijd in het Sanchez Pizjuan stadion.