Nieuws Juni 2013

Jong Spanje wint 2e wedstrijd

Donderdag had Jong Spanje al met 0-1 gewonnen van Rusland op het EK voor teams onder de 21 jaar. Zondagavond werd Duitsland met dezelfde cijfers aan de kant gezet.

Met de vier Barça spelers Montoya, Bartra, Thiago en Tello begon La Rojita aan de wedstrijd tegen Duitsland. De Spanjaarden hadden meteen vanaf het begin het meeste bal bezit, maar de ploeg creëerde nauwelijks kansen. Een poging van Thiago strandde op de paal. Maar de Duitsers hadden ook een paar goede aanvallen, maar scoorden ook niet. Hierdoor was de ruststand 0-0.

In de tweede helft werden de Spanjaarden iets gevaarlijker maar wederom werd dat niet uitgedrukt in de score. Zelfs een fout van de keeper werd niet afgestraft. Maar ook de Duitsers kwamen er een keer heel gevaarlijk uit, maar deze aanval werd onderbroken door goed verdedigers werk van Montoya.

Net zoals in de eerste wedstrijd, viel er wederom een doelpunt in de laatste 10 minuten. De ingevallen Morata zet vanaf de linkerkant een dribbel in en haalt hierbij de achterlijn. Dan zet hij zijn speler opzij en kan zo doorlopen naar het doel, waar hij in de korte hoek de 0-1 binnen schiet en de overwinning net zoals donderdag veilig stelt.

Door de winst van Spanje, is de titel verdediger al zeker van de halve finale. Ook Jong Nederland is door het resultaat van Spanje door naar de halve finale. Woensdag spelen Jong Nederland en Jong Spanje nog tegen elkaar en maken dan uit, wie er met de groepswinst aan de haal gaat.