Nieuws Maart 2014

Kompany: “We hebben er zin in”

Woensdagavond ontvangt FC Barcelona Manchester City in Camp Nou voor de return Champions League. De Engelse club staat voor een aardige opgave na de 0-2 nederlaag in eigen huis, maar coach Manuel Pellegrini liet op de persconferentie weten vertrouwen in zijn ploeg te hebben. De Chileen zal zelf niet langs de zijlijn staan wegens een schorsing, maar gelooft in de kans dat City de volgende ronde van de Europese competitie kan halen. “We hebben veel vertrouwen dat we terug kunnen vechten. Als we een goede dag hebben, lukt het ons. We zullen spelen om de wedstrijd te winnen en wraak te nemen.

De Chileense oefenmeester benadrukte de kwaliteiten van de Catalaanse tegenstander, maar sluit niets uit. “Het is moeilijk om te winnen in Camp Nou, want Barça is een goed team met goede spelers. Het veld is ook groot en hun fans zullen hen steunen. Als we vroeg scoren worden ze misschien nerveus. Maar als zij eerst scoren, zal het nog gemakkelijker zijn voor ze,” aldus de voormalige trainer van Villarreal en Málaga.

De aanvoerder van Manchester City, Vincent Kompany, was met zijn coach in de persruimte van het Camp Nou en sprak vergelijkbare woorden over het zelfvertrouwen van het team. “We hebben er zin in. We zijn gemotiveerd en weten dat we een goed resultaat kunnen behalen. We hebben veel aanvallende spelers. Als alles goed gaat, kunnen we een goede wedstrijd spelen.”
De uit België afkomstige centrale verdediger benadrukte dat zijn teamgenoten weten wat hen te doen staat. “We zijn hier om een speciale avond mee te maken. We moeten drie doelpunten scoren. Als we de eerste goal scoren, zal de dynamiek van dit tweeluik veranderen.”