Nieuws Maart 2023

Lewandowski en Gavi weer in selectie

Zij en de overige 9 zullen moeten proberen de voorsprong op Real weer naar 9 punten te brengen. Araújo is helaas geschorst (1 wedstrijd) en Pedri en Dembélé zijn nog niet inzetbaar.

Wordt het een gemakkelijke opgave? Nee, dat niet. Van de laatste wedstrijden in Bilbao werd er slechts 1 van de 6 keer gewonnen (in alle competities). De laatste 2 wedstrijden in Spotify Camp Nou werden door FC Barcelona gewonnen.

Bilbao uit? Altijd lastig! Hoe zal de hamstring blessure van Lewandowski zich houden? Grote kans dat hij niet vanaf het begin start. De verwachting is dat Gavi in de basis zal starten. Hongerig als een leeuw! Heerlijk om naar te kijken. Zo jong en al zo goed!

Athletic Club heeft ook zo zijn problemen. Topscoorder van de club, Ohan Sancet, kreeg in de vorige wedstrijd een rode kaart en is automatisch geschorst. Verder is het de vraag of keeper Unai Simón en Ander Herrera fit genoeg zijn.

De resultaten van Athletic zijn de laatste tijd niet al te best. Een goeie start van de competitie heeft zich niet voortgezet. Een 9e plaats na slechts 2 overwinningen in de laatste 10 wedstrijden. Wel nog actief in de Copa del Rey waarin ze een 1-0 achterstand tegen Osasuna moeten ombuigen in een minimale 2-0 winst. Kans is dat FC Barcelona in de finale speelt tegen Athletic Club.

Maar eerst nog op 19 maart de wedstrijd tegen Real Madrid. Wordt een hele belangrijke wedstrijd!!

Visca Lewandowski, Gavi en Barça!!

Foto:fcbarcelona.com