Nieuws Maart 2011

Lijst geblesseerden langer na Sevilla

Dani Alves, Adriano, Maxwell, Pedro en Messi kregen allemaal verschillende klappen te verduren in de wedstrijd tegen Sevilla, maar alleen Maxwell en Pedro zijn onzeker voor de wedstrijd tegen Getafe. De andere drie ondergaan deze week behandelingen.

De medische staf van Barça heeft het volgende over de betreffende spelers laten weten:
Dani Alves heeft last van een geblesseerde pees in zijn rechterenkel. Zijn beschikbaarheid voor het duel van zaterdag hangt af van zijn herstel deze week.

Adriano heeft zijn linkse kuit verrekt en ook bij hem zal zijn inzetbaarheid geheel afhangen van hoe zijn blessure zich deze week ontwikkelt.

Maxwell speelde zijn minuten uit, maar had wat last van zijn rechterdij. De tests die hij onderging, toonden geen letsel aan zijn spier, waardoor hij een serieuze onzekerheid is voor de eerstvolgende competitiewedstrijd.

De tests die Pedro onderging maandagochtend wezen uit dat de spits lijdt aan een sporthernia, waardoor ook bij hem serieus wordt getwijfeld aan zijn beschikbaarheid voor zaterdag.

Messi kreeg tot ieders schrik een behoorlijke klap op zijn rechterknie te verduren toen hij botste met de keeper van Sevilla. Bij hem hangt zijn inzetbaarheid af van hoe hij deze week herstelt.