Nieuws Mei 2019

Ludovit Reis nieuwste aanwinst Barça

Ludovit Reis heeft vanmorgen een contract getekend bij FC Barcelona. Hij deed dat in de Ciutat Esportiva Joan Gamper in aanwezigheid van Silvio Elias, het hoofd van het professionele jeugdvoetbal van de club, de deal is voor de komende drie seizoenen, tot 2022, met een optie voor een mogelijke toevoeging van twee jaar. De transfersom voor de verhuizing van FC Groningen is € 3,25 miljoen, en de speler krijgt een clausule van € 100 miljoen.

De Nederlandse middenvelder volgde gistermiddag met goed gevolg een medische test. De ondertekening van het contract was ook bijgewoond door Football Sporting Manager, Josep Segura, en de hoofden van professioneel jeugdvoetbal, José Mari Bakero en Guillermo Amor.

Jeugd-internationaal van Nederland

Ludovit Reis wordt op 1 juni 19 jaar oud. De laatste twee seizoenen speelde hij in totaal 50 officiële wedstrijden met het eerste team van FC Groningen, voor wie hij twee goals scoorde. Geboren bij Slowaakse ouders, heeft hij sinds juli 2018 een Nederlands paspoort. Reis trainde tot 2015 in Hoofddorp, toen hij bij de jeugd in Groningen kwam. Hij debuteerde in het eerste team op 21 september 2017 tegen USV Hércules in een Nederlandse bekerwedstrijd. Zijn eerste optreden in de Eredevisie kwam een maand later, tegen AZ Alkmaar. Hij heeft Nederland vertegenwoordigd op het niveau van Onder-19 en Onder-21.

Foto: www.fcbarcelona.com