Nieuws Juli 2018

Malcom aangetrokken

FC Barcelona heeft zich voor ongeveer 40 miljoen euro verzekerd van de Braziliaanse aanvaller Malcom. De buitenspeler komt over van het Franse Girondins de Bordeaux en heeft een contract voor vijf seizoenen getekend. Eerder was er al een akkoord tussen Bordeaux en AS Roma om Malcom aan de Italiaanse topclub te verkopen, maar uiteindelijk besloot de Franse club toch het bod van Barcelona meer te waarderen. De Romeinen zijn ontstemd om de manier van handelen van Barcelona. Malcom is de derde zomeraanwinst na de komst van middenvelder Arthur en verdediger Lenglet. Malcom is tegelijkertijd ook direct de duurste uitgaande transfer ooit van Bordeaux. In 2012 verkocht de club Yoann Gourcuff voor 22 miljoen naar Lyon, en nu verkast Malcom voor bijna het dubbele. Het is nog onduidelijk of Malcom mee zal reizen op trainingstour naar Amerika, waar Barça zich weet voor te bereiden op het aankomende seizoen.

Foto: www.fcbarcelona.cat

Gerelateerd nieuws