Nieuws Augustus 2013

Maleisië XI: De laatste uitdaging

FC Barcelona sluit dit weekend de 2013 Azië Tour en de seizoensvoorbereiding deze zaterdagmiddag (Catalaanse tijd) in Kuala Lumpur af. Een selectie van de beste spelers in de competitie van Maleisië zal Barça’s zesde en laatste tegenstander zijn voor het seizoen van start gaat volgend weekend.

De selectie van FC Barcelona zal na deze wedstrijd meteen naar Catalonië terugkeren, waarmee de zesdaagse tour door Thailand en Maleisië afgelopen is. Toch zal de hectiek hiermee niet over zijn voor sommigen van de Barça-spelers, want Tata Martino zal het volgende week vlak voor het La Liga debuut zonder een aantal van zijn internationals moeten stellen.

De wedstrijd van zaterdag is overigens de eerste wedstrijd die Barça ooit speelt in Maleisië. Hij zou gespeeld worden in het Bukit Jalil National Stadium, maar vanwege de slechte staat van het veld hebben de organisatoren en FC Barcelona besloten om de wedstrijd naar het Shah Alam Stadium te verplaatsen.

Onlangs versloegen de mannen van Martino Thailand met 1-7, in Bangkok. Tello, Dos Santos, Pedro en Pinto, die allemaal herstellende zijn van kleine blessures, zullen zaterdag waarschijnlijk niet hun opwachting maken.