Nieuws September 2009

Márquez fit

De Mexicaan, Rafa Márquez, die een spierblessure opliep tijdens het voorseizoen, is hersteld en is nadat ook Iniesta fit verklaard is, toegevoegd aan de lijst van spelers die fit genoeg zijn om zaterdag tegen Getafe te spelen. De verdediger liep de blessure aan zijn linkerbeen op tijdens de training die vooraf ging aan de wedstrijd die Barça op 5 augustus speelde tegen de Seatlle Sounders. Eerst dacht men dat hij twee maanden aan de kant moest blijven maar dit is uiteindelijk meer dan een maand geworden. Het fit verklaren van de Mexicaan komt nadat ook Iniesta fit verklaard is die een blessure op had gelopen tijdens de finale van de Champions League tegen Manchester United. Dit betekent dat alleen twee spelers van de selectie, Gabi Milito (langdurig geblesseerd) en Bojan Krkic met een spier blessure niet beschikbaar voor de wedstrijd van aanstaande zaterdag tegen Getafe.