Nieuws Januari 2014

Martino maakt selectie bekend

Tata Martino heeft de selectie bekend gemaakt voor de heenwedstrijd in de Copa del Rey tegen Getafe. Dit duel wordt woensdagavond om
22.00 uur gespeeld in Camp Nou. De Argentijnse coach heeft drie belangrijke spelers uit de selectie gehouden: Xavi Hernández, Marc Bartra en Dani Alves.

Sterspeler Lionel Messi, die afgelopen dinsdag fit werd verklaard is wel aan de selectie toegevoegd. “Messi is klaar om te spelen, dat merk je aan alles. Hij zal deze wedstrijd nodig hebben om ritme op te doen”, aldus Tata Martino. Naast La Pulga, is ook
Sergio Busquets, tegen Elche nog geschorst, weer van de partij.

Tijdens deze persconferentie benadrukte de Argentijnse coach het belang van de Copa del Rey. “We moeten ons volledig op deze wedstrijd concentreren, want er is geen ruimte voor fouten. Deze worden meteen afgestraft”, verklaarde Martino. De hoofdcoach weet dat dit het begin is van een lastige periode: “Vanaf nu krijgen we een drukke periode met veel moeilijke wedstrijden. We zullen in deze duels ons hoge niveau moeten behouden.”

De selectie bestaat uit: Valdés, Pinto, Montoya, Piqué, Fàbregas, Puyol, Pedro, Iniesta, Alexis, Messi, Neymar Jr, Mascherano, Busquets, Song, Alba, Tello, Adriano en Sergi Roberto.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kunt u ook terecht bij de Facebook van de Fan Club Barcelona.