Nieuws Juni 2014

Mascherano langer bij Barça

FC Barcelona heeft zich afgelopen week langer aan verdediger Mascherano gebonden. De Argentijn is akkoord gegaan op het voorstel om nog 4 jaar bij te tekenen. Hierdoor zal El Jefecito zeker tot 2018 in het Blaugrana spelen. De club en de speler hebben ook een optie voor nog een seizoen afgesproken. Mocht iemand Mascherano alsnog wel willen wegkopen dan kan er rekening gehouden worden met een afkoop clausule van 100 miljoen.

De Argentijn kwam oorspronkelijk als verdedigende middenvelder naar Barcelona toe. Dit is ook de positie die hij nog in het Argentijns elftal speelt. Guardiola begon hem eerst vanuit nood als verdediger te gebruiken. Dit beviel zo goed dat hij nu nog steeds die positie bezet. In totaal speelde Mascherano 184 keer in het Blaugrana sinds zijn overstap van Liverpool in 2010. Opmerkelijk is dat Mascherano nog nooit scoorde bij Barcelona.