Nieuws Juli 2016

Mascherano verlengt bij Barça

De nieuwe aanwinst van FC Barcelona, de Portugese middenvelder Andre Gomes is op woensdagochtend gepresenteerd, maar tijdens de bijbehorende persconferentie heeft de clubleiding ook laten weten dat er ander nieuws is omtrent de spelersgroep van FC Barcelona. De Argentijnse verdediger Javier Mascherano heeft namelijk zijn huidige contract met een jaar weten te verlengen, en hierdoor is hij nog tot de zomer van 2019 aan FC Barcelona verbonden. De kleine Argentijn is al jaren een basisspeler bij FC Barcelona, ondanks een moeilijk begin. Hij kwam in 2010 over van Liverpool voor een flinke transfersom, op aanraden van Leo Messi, en kende niet al te veel glorie in zijn debuutjaar. Hij ontwikkelde zich echter stormachtig en heeft zich inmiddels opgewerkt tot een van de vier aanvoerders van de selectie.

Zijn contract liep oorspronkelijk nog tot 2018, maar enkele geruchten op de transfermarkt en een oproep van trainer Luis Enrique hebben ervoor gezorgd dat Barcelona er nog een extra jaar aan vast plakt. Mascherano greep afgelopen zomer voor het tweede achtereenvolgende jaar naast de Copa América met zijn land, en dus zal hij erg vastberaden zijn om in het nieuwe seizoen weer prijzen te pakken in clubverband. Mascherano kwam tot dusver in zes seizoenen tot 282 duels, een erg hoog aantal. Op dezelfde dag tekende Gomes een contract voor vijf seizoenen, hij komt over van Valencia.