Nieuws Maart 2018

Match preview Sevilla - FC Barcelona

Barça staat voor een van de zwaarste opdrachten van het seizoen in het Ramón Sánchez Pizjuán (zaterdag 20.45 uur CET) zonder Sergio Busquets en Lucas Digne die allebei geblesseerd zijn.

Een overwinning in Sevilla is belangrijk voor Barça, omdat ze de voorsprong van minimaal 11 punten proberen te behouden tussen henzelf en Atlético Madrid, terwijl hun gastheren eventueel met de drie punten stevig op koers zijn voor de Europa League.

Als de ploeg van Ernesto Valverde niet verliest in Andalusië, zullen ze slechts één wedstrijd verwijderd zijn van Real Sociedad's all-time Spaanse record van 38 opeenvolgende ongeslagen wedstrijden.

Team nieuws

Pablo Sarabia is geschorst bij de gastheren, maar ze kunnen voor het eerst sinds februari Jesús Navas weer opstellen. Miguel Layún kwam pas laat op donderdag terug van interlandverplichtingen, dus coach Vincenzo Montella zal een late beslissing nemen over zijn opname in de ploeg.

Zowel Sergio Busquets als Lucas Digne zijn uitgeschakeld, maar Ernesto Valverde heeft Nelson Semedo en Denis Suárez opnieuw beschikbaar nadat het paar medische goedkeuring kreeg. Aleix Vidal en Yerry Mina zijn niet opgenomen in het team vanwege het besluit van de coach. De volledige ploeg van 18 spelers is daarom als volgt: Ter Stegen, N. Semedo, Piqué, I. Rakitic, Denis Suárez, A. Iniesta, Suárez, Messi, O. Dembélé, Cillessen, Coutinho, Paulinho, Paco Alcácer, Jordi Alba , S. Roberto, André Gomes, Umtiti en Vermaelen.

De opinie van de coaches

Wetend dat Barcelona graag de bal in zijn bezit heeft, stelde Montella voor dat zijn team die specifieke dynamiek moest veranderen. "We zullen ons eigen spelen, met onze kenmerken, en we zullen proberen om de bal zo goed mogelijk in bezit te hebben. Als ze het hebben, zal het voor ons ingewikkelder zijn, "zei hij.

Op zijn beurt was Ernesto Valverde zich maar al te zeer bewust van de omvang van de wedstrijd: "Het is een sleutelwedstrijd, het is een heel moeilijk stadion en een overwinning zou zeer gunstig zijn voor ons doel om de titel te winnen. we zullen moeten werken zoals we het hele seizoen hebben gedaan om de drie punten te behalen. "

Vorm

De Andalusiërs hebben drie van de laatste vijf wedstrijden verloren, waaronder twee thuis. Daarentegen heeft Barça vier van hun laatste vijf wedstrijden gewonnen en de andere gelijk.

Historie

Van oudsher een gelukkig jachtterrein voor de FC Barcelona, het Ramón Sánchez Pizjuán heeft sinds 2007/08 slechts één overwinning van Sevilla gezien, en slechts drie in deze eeuw. Vier gelijkgespeelde wedstrijden sinds 2000 met Barça die er negen won.

Live reportage

De wedstrijd zal op tal van kanalen over de hele wereld worden uitgezonden, maar als je om welke reden dan ook de wedstrijd niet kunt zien, kun je in plaats daarvan luisteren naar het live Engelse commentaar op Radio Barça vóór de aftrap), of het controleren van ons officiële Twitter-account van FC Barcelona.

Foto: www.fcbarcelona.com