Nieuws September 2014

Mathieu en Alves terug in de selectie

Vrijdagavond heeft Enrique zijn selectie voor de wedstrijd tegen Granada bekend gemaakt. Alves en Mathieu keren terug in de selectie van 18 man. Voor Piqué, Douglas, Alba en Vermaelen is geen plaats in de selectie.

Barça B spelers Munir en Sandro werden de afgelopen weken steeds bij de selectie gehaald en ook voor de wedstrijd tegen Granada zitten de beide teenagers er weer bij. Doordat Zowel Rafinha en Masip nog geblesseerd zijn, ziet de selectie er als volgt uit: Bravo, Ter Stegen, Montoya, Rakitic, Sergio, Xavi, Pedro, Iniesta, Messi, Neymar, Mascherano, Bartra, Roberto, Adriano, Alves, Mathieu, Sandro en Munir.

In de persconferentie van vrijdag, gaf Enrique aan dat hij verwacht dat Granada ook weer het accent gaat leggen op verdedigen, om zo er misschien een gelijk spel aan over te houden. Mede door dat Granada heel hard werkt, zal het een moeilijk wedstrijd worden, voegde hij er aan toe.

Dinsdag speelt Barça de Champions League wedstrijd uit tegen PSG, maar de trainer gaf aan dat hij met de opstelling van zaterdagavond geen rekening gaat houden met deze wedstrijd. Er zal gewonnen moeten worden, omdat Barça net zoveel punten heeft als Valencia en Sevilla.

De wedstrijd van vorig seizoen werd een 4-0 overwinning met doelpunten van Iniesta, Cesc, Alexis en Pedro. Met de aantekening, dat twee van de vier doelpunten gescoord werden uit een penalty en dat Granada een half uur lang met 10 man speelde. Wat dat betreft heeft Enrique gelijk, het zal een moeilijke wedstrijd worden, zoals het eigenlijk altijd moeilijk is tegen Granada. Toch heeft de wedstrijd in het verleden mooie doelpunten opgeleverd en die kunt u zien in video onder dit bericht.

De wedstrijd in Camp Nou begint om 18:00 uur. De wedstrijd is live te zien op Sport1. Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u het live verslag van de Fan Club Barcelona volgen op Twitter.