Nieuws Juni 2014

Messi 27 jaar!

Een van de sterspelers van Barça, Lionel Messi, is vandaag jarig. Hij mag vandaag 27 kaarsjes uitblazen. La Pulga speelt inmiddels sinds zijn 13e bij de blaugrana’s en maakt vanaf zijn 16e deel uit van het eerste elftal. In de afgelopen jaren heeft de Argentijnse sterspeler al aardig wat records te pakken, waaronder die van clubtopscorer, met 381 treffers in 466 wedstrijden voor Barça. Ook heeft La Pulga vier maal de UEFA Ballon d’Or gewonnen en is hij in drie seizoenen Europees topscorer geworden, te weten: 2009/10, 2011/12 en 2012/13.

Het Catalaanse team is met Messi zes maal landskampioen geworden en heeft drie maal de Champions League, twee maal de Copa del Rey, twee Europese Supercups, zes maal de Spaanse Supercup en twee maal de Wereldbeker voor Clubteams gewonnen.