Nieuws Oktober 2008

Messi al op 50 goals

De schitterende goal van Messi in de 4e minuut tegen FC Basel, betekende alweer zijn 50e officiele goal voor FC Barcelona. Nog nooit maakte een speler van Barça zoveel doelpunten op zo'n jonge leeftijd. Messi is pas 21.

In de jaren 20 liep er een zeer jeugdig talent rond bij de blaugranas. Zijn naam was Paulino Alcántara en hij maakte als jongste speler ooit zijn debuut. Hij speelde zijn eerste wedstrijd toen hij nog maar 15 jaar, 4 maanden en 18 dagen 'oud' was. Tegenstander was Català en hij wist bovendien drie maal het doel te treffen.

Toen Alcántara zo oud was al Messi nu, had hij zelfs 100 (!) treffers op zijn naam staan maar deze maakte hij vooral in vriendschappelijke wedstrijden. In officiele wedstrijden wist hij tot dan toe 'slechts' 41 keer te scoren. Dit maakt Messi dus de officiele recordhouder en de verwachting is dat de kleine Argentijnse dribbelaar nog vele records zal gaan breken!