Nieuws Juli 2009

Messi beste speler Primera Divisíon

Na een uitstekend seizoen voor Barça, is het nu tijd om de individuele prijzen te ontvangen. Lionel Messi is uitgeroepen tot beste speler van de Primera Divisíon 2008-2009. De zogenaamde ‘Trofeo Alfredo di Stéfano’ wordt ieder seizoen uitgedeeld en Messi is niet de enige Barça speler in de top vier van dit jaar. Op de tweede plaats eindigde Iniesta, waar Xavi vierde werd. Plaats drie was voor de topscorer van de Priméra Divisíon, Diego Forlán.

Alfredo di Stéfano, de voorzitter van de jury, had alle lof voor het voetbal van Barça. Hij zei dat het spel van Lionel Messi het afgelopen seizoen buitengewoon was. "Ik ben een liefhebber van mooi voetbal en ik ben dus blij om deze trofee aan Messi te geven, hij was dit seizoen gewoon de beste".

Voor velen betekent deze prijs niet zo veel, maar gaat het meer om wie de Gouden Bal wint en/of zich tot Fifa Wereldspeler van het Jaar kroont. Ook bij deze twee prijzen lijkt Messi een grote kanshebber. Met zijn club won hij drie grote prijzen, waar hij bij alle drie een groot aandeel had. In de Primera Divisíon maakte hij 23 doelpunten in 32 wedstrijden, in de Champions League was hij in 12 wedstrijden goed voor 9 doelpunten en in de Spaanse beker scoorde hij maar liefst 6 keer in 8 wedstrijden. Opvallend is dat hij maar 2 keer met het hoofd heeft gescoord. Zijn kopdoelpunt in de finale van de Champions League is inmiddels memorabel en met dit doelpunt bekroonde hij zijn uitstekende seizoen, waarin hij zowel topscorer van de Champions League, als van de Spaanse beker werd. Laten we hopen dat we nog vele jaren mogen genieten van deze sublieme aanvaller, die volgend jaar opnieuw de strijd aangaat met Cristiano Ronaldo, hij die vanaf nu speelt in het shirt van onze eeuwige rivaal.