Nieuws Maart 2013

Messi full circle tegen Celta?

Zaterdag kan Lionel Messi in de uitwedstrijd tegen Celta de Vigo, om 18:00 uur, een bijzondere mijlpaal bereiken. Wanneer de Argentijn in het Estadio Balaídos de keeper weet te passeren, heeft Messi in 19e competitieduels op rij een doelpunt weten te maken!
Dat betekent dat Messi dit seizoen tegen elke club uit de Primera División heeft gescoord. Geen voetballer wist eerder in La Liga de volledige cirkel te voltooien.

Messi was in zijn carrière slechts één keer eerder trefzeker tegen Celta de Vigo, in het seizoen 2006/07. Barça won dat duel in het Estadio Balaídos met 2-3. Messi scoorde de 1-2 door José Manuel Pinto te passeren, de toenmalige keeper van Celta. Na het seizoen 2006/07 degradeerde de club uit Galicië en na vijf jaar in de Segunda División keerde Celta dit seizoen terug in La Liga.

Het laatste competitieduel waarin Messi niet wist te scoren was op 3 november 2012. In Camp Nou stond toen de keeper van Celta de Vigo de Argentijn in de weg. Desondanks wist Barça het thuisduel met 3-1 te winnen.

In de reeks van 18 La Liga wedstrijden maakte Lionel maar liefst 28 doelpunten. Osasuna is de favoriete tegenstander voor de aanvaller. Tegen de club uit Pamplona was Messi dit seizoen al vier keer trefzeker. De keepers van zeven teams (Zaragoza, Levante, Athletic Bilbao, Betis, Atlético Madrid, Granada en Rayo Vallecano) mochten twee keer de bal uit hun doel halen na een schot van Messi.