Nieuws November 2009

Messi legt het af tegen ploeggenoten

Recent gelauwerd met de titel 'beste speler in Spanje', moest Leonel Messi het zaterdagavond met zijn Argentijnse elftal juist tegen Spanje afleggen. Tegenover vijf van zijn ploeggenoten mocht hij dan wel vanaf de stip raak schieten, de Spanjaarden wonnen verdiend met 2-1.

Het was een rare gewaarwording, Busquets die een gele kaart pakt door zich aan het shirtje van Messi te vergrijpen. Het leek op een dagelijkse training bij Barcelona, maar niets was minder waar. In het stadion Vicente Calderon ging het er af en toe hard aan toe. Spanje voerde de boventoon aan en had met Xavi en Iniesta de controle. Messi werd door zijn ploeggenoten moeilijk gevonden, iets dat in de WK kwalificatiereeks onder Maradona vaker gebeurde.

Op andere velden op de wereldbol waren meerdere blaugranas terug te vinden. Henry en Abidal konden blij zijn door met Frankrijk de belangrijke play-off wedstrijd in en tegen Ierland met 0-1 te winnen.

Touré was met de Ivoorkust reeds voor het WK geplaatst, maar zette ook de laatste wedstrijd van de kwalificatie in een winst om; 3-0 tegen Guinee.

Alves moet ook een plezierig gevoel aan zijn bezoek aan Engeland hebben overgehouden. Brazilië won met 0-1.

Chygrynsky moest de belangrijke play-off wedstrijd tussen Oekraïne en Griekenland vanaf de bank gadeslaan. Het werd 0-0