Nieuws Maart 2013

Messi: “We hebben nog kans tegen AC Milan”

Woensdagmiddag, rond lunchtijd, schoof Lionel Messi aan voor de persconferentie. Uiteraard werd aan de Argentijnse sterspeler gevraagd naar de dip waar Barça in lijkt te verkeren. “We moeten gewoon nog meer geven”, verklaarde El Pulga. “We hebben een aantal wedstrijden verloren en we weten hoe we dit kunnen veranderen. De wedstrijd tegen AC Milan is daar ideaal voor.” Messi heeft er alle vertrouwen in. Dit bleek wel uit zijn redenatie: “Het wordt lastig, maar volgens mij gaat het lukken. Als AC Milan het kan, kunnen wij het ook.” De Argentijn blikte nog meer vooruit: “Als Milan scoort, wordt het wel heel lastig maar niet onmogelijk. Ze hebben goede spelers, maar wij zullen onze kansen krijgen.” Na drie nederlagen in vier wedstrijden gaf Messi toe dat verliezen nooit leuk is, maar dat hij er alles aan wil doen om het tij te keren. “We weten waar de problemen liggen en hebben er met het hele team goed over gesproken”, aldus Messi.

Tijdens de persconferentie kwamen ook Tito Vilanova en Éric Abidal ter sprake. “We kunnen dit niet als excuus gebruiken, maar de situatie met Vilanova en Abidal heeft zijn uitwerking op het hele team, het spel en de uitslagen gehad”, verklaarde Messi. De Franse verdediger kreeg tijdens de persconferentie alle lof van de El Pulga: “Éric heeft hard geknokt om weer terug te komen. Dat is bewonderenswaardig.”

Op het moment dat Lionel bij de persconferentie aanschoof, werd in Japan een gouden kopie van de linkervoet van de Argentijnse sterspeler onthuld. Het beeld weegt 25 kilogram en is gemaakt van puur goud. Het beeld zal vier miljoen euro opbrengen, die geheel ten goede komt aan de slachtoffers van de aardbeving en tsunami die Japan in 2011 trof.

Messi zien schitteren? Er zijn nog 4 plaatsen beschikbaar! Klik hier!