Nieuws Oktober 2014

Messi: “We zijn op de goede weg”

Leo Messi sprak deze week met de media tijdens de presentatie van de nieuwe overeenkomst tussen Gillette en FC Barcelona. De Argentijnse dribbelkoning is uitermate optimistisch over de opties van zijn team dit seizoen. “We werken goed tijdens de training en proberen dat mee te nemen in de wedstrijden. Het team groeit en we zijn op de goede weg; en er zal nog meer volgen zodra we alles oppakken wat de coach van ons vraagt.”

Het arriveren van Luis Enrique heeft tactische veranderingen in het team met zich meegebracht. Messi legde uit: “Je werkt anders wanneer er een nieuwe coach is. Hij vertelt ons wat hij wil en we moeten dat dat proberen zo snel mogelijk op te pakken. Zo geeft het spelen met een meer centrale frontman mij meer mogelijkheid om een pass te geven die resulteert in een doelpunt dan als we een speler wijd gebruiken. Het verandert de manier waarop we spelen en mijn opties voor passing, maar dat zijn maar dingen die voorkomen in een wedstrijd. Soms ben ik in een positie om een assist te geven en soms om te scoren.”

Gevraagd naar zijn teamgenoot Neymar verklaarde Messi: “Het is nu het tweede seizoen dat we samen spelen en we begrijpen elkaar. We spelen ook nauwer samen dan vorig seizoen en dat betekent dat we meer kunnen samenwerken. Zoals ik al zei: hij is een geweldige speler en het is een genot om met hem op het veld te staan.” Leo is tevens enthousiast over de nieuwe aanwinsten van dit seizoen: “Ze zijn echt topkwaliteit en ik denk dat ze zich hier allemaal wel thuis voelen – zowel op als naast het veld.”

Natuurlijk werd er ook even stilgestaan bij een grote mijlpaal die in zicht is voor Leo. Messi is, met 248 doelpunten, slechts drie goals verwijderd van de topscorer aller tijden van de Spaanse competitie: Telmo Zarra. Messi gaf dan ook toe: “Het zou heel leuk zijn om de nieuwe topscorer te worden in zo’n speciale en belangrijke competitie. Het zou heel speciaal zijn. Maar alles op zijn tijd.”