Nieuws Juli 2013

Messi XI vs. Neymar XI

Lionel Messi en Neymar zijn sinds kort teamgenoten, maar stonden desondanks in een ander tenue tegenover elkaar op het veld. In Lima (Peru) was afgelopen woensdag een liefdadigheidswedstrijd  georganiseerd tussen een team van “de Vrienden van Messi” en een team van “de Rest van de Wereld”, zoals dat inmiddels traditie is geworden in het zomerreces. Deze vriendschappelijke ontmoeting bracht de fans in Peru veel spanning en plezier en het resultaat – dat waarschijnlijk het minst belangrijke van de wedstrijd was – was een 8-5 overwinning voor Messi en co.

Het Estadio Nacional del Perú was het podium voor de wedstrijd getiteld “Duel de Gegants”, oftewel het ‘Duel der Giganten’.  Voor het eerst sinds de Wereldbeker voor Clubs 2011, toen Barça Santos FC versloeg met 4-0 en met de internationale titel aan de haal ging, speelde het nieuwe sterrenduo Messi en Neymar weer in een en dezelfde wedstrijd. Nu het nieuwe seizoen voor de deur staat, zullen de twee zij aan zij de strijd aanbinden met de Spaanse tegenstanders en zoals Neymar benadrukte na zijn transfer naar FC Barcelona: “Ik zal Messi helpen om de beste speler ter wereld te blijven.”

De twee kersverse teamgenoten begroetten elkaar uitbundig voor aanvang van de wedstrijd, waarin beide spelers tweemaal tot scoren kwamen. Neymar miste nog een penalty, hoewel hij dat meer dan goed maakte met een weergaloos doelpunt over een afstand van bijna veertig meter, waarvoor de fans in het stadion hem een staande ovatie gaven. Daniel Alves speelde een helft bij elke ploeg.

Vrienden van Messi: Muslera, Daniel Alves, Mascherano, Demichelis, Abidal, Busquets, Hamsik, Aimar, Lavezzi, Cavani en Messi.

De Rest van de Wereld: Julio Cesar, Cannavaro, Yepes, Materazzi, Insua, Malouda, Vargas, Farfan, Baptista, P. Osvaldo en Neymar.