Nieuws Maart 2011

Milito: “Niet zo comfortabel als we wilden”

Gaby Milito, die de volle negentig minuten speelde zich zijn voormalige team, gaf toe dat de wedstrijd geheel open lag tot het eindsignaal. Barça verzuimde om verder te komen dan haar voorsprong van één goal.

Milito was terug in de basisopstelling na een paar weken op de bank en hij was één van de spelers die het meeste de bal heroverde bij balverlies. Daarmee speelde hij een grote rol in de overwinning. Milito: “Dit is een belangrijke overwinning. We konden niet zo gemakkelijk winnen als we wilden; het resultaat was open tot het einde.”

Hieronder wat reacties van de andere spelers:

Mascherano: “Het was een lastige wedstrijd, omdat Zaragoza veel spelers achterin zette. Uiteindelijk wonnen we en vergrootten we onze voorsprong weer op Madrid. Nu kunnen we vooruitdenken naar dinsdag, wanneer we een heel belangrijk duel moeten spelen.” Over de opstelling: “De coach besloot om een paar spelers rust te gunnen en dat ging prima. Nu zullen een paar spelers beter uitgerust aan het duel van dinsdag beginnen.” Over het scoren: “Natuurlijk wil ik graag scoren, maar het zat er niet in. Toch is winnen het allerbelangrijkste.”

Maxwell: “We hebben een belangrijke wedstrijd gewonnen tegen een team dat alleen maar kwam om te verdedigen. De beste manier om ons voor te bereiden op dinsdag was het winnen van dit duel.” Guardiola was ondanks zijn pijn toch aanwezig aan de zijlijn. Daarover zei Maxwell: “We hebben altijd graag onze coach bij ons. We zijn op de hoogte van de pijn die hij doormaakt, maar we weten ook dat hij hier bij ons wil zijn. We hopen dat hij snel beter wordt.” Maxwell kreeg zelf een behoorlijke klap te verwerken tijdens de wedstrijd, een van de redenen waarom hij gewisseld werd, maar verzekerde dat er niets aan de hand was: “Het gaat prima met me, ik kreeg gewoon een harde klap op mijn enkel.”

Pedro: “We wisten dat we geen punten konden morsen en we speelden goed. Scoren in de eerste helft was de sleutel. We hebben goed verdedigend werk laten zien en we zijn blij met de zege. Ik wil gewoon doorgaan met het team helpen.” Ook Pedro werd ondervraagd over het duel tegen Arsenal. Pedro: “Dinsdag wordt een zware wedstrijd. Zondag beginnen we om ons daar goed op voor te bereiden.”

Alves: “Madrid moet nog spelen dit weekend, maar we zijn nu ontspannen, omdat we weten dat we ons werk gedaan hebben.” Over Puyol, die ondanks de vooruitgang die hij heeft geboekt nog steeds niet fit verklaar is: “Als het aan Puyol ligt, speelt hij dinsdag tegen Arsenal.”

Valdés: “Ik voel me goed en ik ben blij met de overwinning. We controleerden de wedstrijd en Zaragoza creëerde bijna geen kansen. Deze zege geeft ons zelfvertrouwen, wat van belang is voor het duel van dinsdag.”

Zondag begint Barça de voorbereidingen voor het Champions League duel van dinsdag tegen Arsenal. Al in de ochtend werken ze een training af. Daarna zal Seydou Keita, die de enige goal tegen Zaragoza scoorde, de pers te woord staan.