Nieuws Oktober 2022

Moeizame 3 punten

Slechts 1 doelpunt van (wie anders) Lewandowski in de 20e minuut. 9 doelpunten in 7 wedstrijden. Welke spits doet hem dat na? “Clean sheet” voor Ter Stegen en Xavi. Wie doet hen dat na?

28% balbezit voor Mallorca en toch meer schoten dan Barça (13 ten opzichte van 11). Meer gele kaarten (4) en overtredingen voor Barça. Veel meer passes maar weinig dreiging. Sommige wedstrijddelen waren niet om aan te zien.

Maar, zal Xavi gezegd hebben, het gaat om het resultaat. En daar heeft hij natuurlijk volkomen gelijk in. 9 wedstrijden in oktober, te beginnen met Inter uit (4 oktober).

De trainer van Mallorca, Javier Aguirre, had zijn zaakjes goed voor elkaar. Teams moeten diep gaan om op Mallorca te winnen. Zijn team zorgde er voor dat Barça tot weinig echte kansen kwam. Ook de wissels konden daar niets aan veranderen hoewel Gavi als vanouds voorop ging in de strijd.

Ter Stegen was als altijd een betrouwbare sluitpost. Zo hield hij Jaume Costa van scoren af. En pakte hij het record voor de 0: meer dan 500 minuten zonder tegendoelpunt!! In het laatst van de wedstrijd toch nog een aantal kansen voor Mallorca. Kang-In Lee schoot zijn bal voor het doel langs.

Opluchting bij het team en de fans bij het laatste fluitsignaal: de 3 punten gingen mee naar Spotify Camp Nou. Tegen Inter zal het beter moeten. Andere tegenstander, wedstrijd en omstandigheden.

Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Balde, Piqué, Christensen, Jordi Alba (80”Roberto), Kessié (67”Pedri), Busquets, Gavi, Dembélé (80”Ferran Torres), Lewandowski, Ansu Fati (67” Raphinha)

Foto: fcbarcelona.com