Nieuws Maart 2011

Motivatie video

Psychologie wordt steeds belangrijker in het voetbal, naast de technische, tactische en strategische aspecten. Daardoor proberen coaches steeds weer nieuwe instrumenten uit om de spelers te motiveren en zo de beste resultaten te bereiken.

Een videofilm voor de wedstrijd is één van deze instrumenten om de spelers te motiveren. Zo gebruikte Guardiola een video voor de Champions League finale in Rome. Nu is ook bekend geworden dat Luis Enrique een video heeft gebruikt tijdens de laatste wedstrijd van Barça B.

Luis Enrique vroeg zijn technische staf om een korte videoclip te maken die zou kunnen helpen om de winnende instelling te stimuleren bij zijn spelers. Want na zijn aankondiging van zijn vertrek aan het einde van het seizoen, heeft Enrique het doel gesteld om met Barça B bij de eerste vijf te eindigen in de Segunda División.

De korte videoclip bevat oude beelden van Barça B wedstrijden, gemengd met de bewegingen en doelpunten van het huidige team. Deze video werd vlak voor de thuiswedstrijd tegen Alcorcón getoond.

De video begint met beelden van Guardiola en Puyol tijdens hun tijd in het Barça B team en ook andere spelers van het huidige team van Guardiola komen in de video voor tijdens hun periode in het Miniestadi.