Nieuws Maart 2013

Mozaïek voor return AC Milan

Er is al veel over gepraat, maar aanstaande dinsdag gaat het gebeuren: de allesbeslissende return in de Champions League tegen AC Milan. Barça ontvangt de Italiaanse ploeg in het eigen Camp Nou, dat op haar allerbest ten strijde zal gaan voor een van de belangrijkste wedstrijden van dit seizoen. Leden en fans zullen de wereld een prachtig mozaïek in de Barça kleuren en de kleuren van de Catalaanse vlag tentoonstellen, met als slogan “Som un Equip”, oftewel “Wij zijn een team”.

Maar liefst 90.000 gekleurde kaarten zullen uitgedeeld worden door het hele Catalaanse stadion, met uitzondering van het gedeelte dat gereserveerd is voor de supporters van AC Milan. Dit wordt de tweede mozaïek van het seizoen; de eerste was voor de competitiewedstrijd tegen Real Madrid in oktober vorig jaar.

Kijk hieronder het kippenvelmoment van die Clásico, toen heel Camp Nou zich achter Barça schaarde en uit volle borst het Barça hymne zong, waarmee het traditionele geluidsbandje geheel overstemd werd.