Nieuws Juli 2013

Muniesa naar Stoke City

Marc Muniesa, die leerde voetballen bij de voetbalacademie van FC Barcelona en deze zomer het EURO kampioenschap Onder-21 veroverde, heeft een vierjarig contract ondertekend bij Stoke City. De verdediger zal zich de komende dagen bij de ploeg van Mark Hughes voegen.
Dinsdag werd de Spanjaard officieel gepresenteerd. “Ik ben heel erg blij om naar Engeland te zijn gekomen en ook met de kans om voor Stoke City te mogen spelen. Ik zal er alles aan doen om bij te dragen aan de club,” aldus Muniesa.

In zijn eerste seizoen met de hoofdmacht liep de 21-jarige speler een serieuze blessure op in de eerste wedstrijd van de seizoensvoorbereiding (2012/13 seizoen), tegen Hamburg. Hij scheurde een kruisband in zijn rechterknie en stond tijden aan de zijlijn. Nadat Muniesa hersteld was van zijn blessure speelde Muniesa met Barça B, waar hij uitgroeide tot één van Eusebio Sacristáns waardevolle spelers. De eerste wedstrijd die Muniesa weer speelde voor het eerste team was tegen Hércules op 23 februari dit jaar.

Helaas is de jonge verdediger niet vreemd van langdurige blessures. Toen hij net zestien was geworden kreeg hij een gewrichtsbandblessure in zijn knie; hij scheurde zowel de interne, externe als voorste kruisbanden in zijn linkerknie en moest maar liefst tien maanden gedag zeggen tegen het voetbal. Na deze langdurige afwezigheid werd hij beloond in de vorm van het eerste kampioenschap van de Guardiola era en een debuut in het topvoetbal tegen Osasuna in het Camp Nou.